Перші геймери. Гра Spacewar |
На вулиці двадцять перше століття. Ера комп’ютерних ігор величезними кроками йде по світу, а почала вона свій шлях лише у другій половині двадцятого століття...
Спочатку це були примітивні арканоїди та літалки (космічний симулятор Spacewar, який був розроблений у 1961 році Стівом Расселом вважається першою комп’ютерною грою). Перші ігри були переважно текстовими, у яких через клавіатуру гравець вводив команди, а машина їх виконувала. У своїх зародках витвори ігрової індустрії розповсюджувалась переважно між групами «ентузіастів», які і розробляли перші ігри для домашніх комп’ютерів. Потім з’явилися ігрові журнали, такі як Creative Computing (перший номер був виданий у листопаді 1974, а останній 1985) та Computer Gaming World (з 1981, у 2006 разом з Microsoft було анонсовано його закриття), у них ігри розповсюджувались у вигляді первинного коду, так з’явилися перші модифікації.
Спочатку це були примітивні арканоїди та літалки (космічний симулятор Spacewar, який був розроблений у 1961 році Стівом Расселом вважається першою комп’ютерною грою). Перші ігри були переважно текстовими, у яких через клавіатуру гравець вводив команди, а машина їх виконувала. У своїх зародках витвори ігрової індустрії розповсюджувалась переважно між групами «ентузіастів», які і розробляли перші ігри для домашніх комп’ютерів. Потім з’явилися ігрові журнали, такі як Creative Computing (перший номер був виданий у листопаді 1974, а останній 1985) та Computer Gaming World (з 1981, у 2006 разом з Microsoft було анонсовано його закриття), у них ігри розповсюджувались у вигляді первинного коду, так з’явилися перші модифікації.
У 1983 році світ комп’ютерних ігор сколихнула криза, яка була спричинена величезною кількістю або неякісних, або недороблених ігор; на ринку ігрових консолей було представлено 10 – 15 різновидів цих девайсів, але для кожного існувала певна кількість ігор, які не підходили до інших пристроїв. Але у 1983 році компанія Nintendo випустила свою знамениту приставку NES (Nintendo Entertainment System), або Famicom в Японії і змогла з нею пробитися на Американський ринок. У цей час більшість виробників комп’ютерної продукції на материку Свободи вже збанкрутилися, у Європі ситуація склалася дещо по іншому: одні виробники (як правило більш стійкі) скуповували акції інших, слабших і за рахунок цього залишилися на плаву. У 1984 році почався поступовий вихід з кризи.
У 1985 році американською компанією Comodore був випущений перший у світі персональний комп’ютер, що працював з більшою кількістю кольорів ніж 16 (як це було раніше) і мав операційну систему, вона могла виконувати декілька функцій одночасно. Використання повної кольорової гами дало змогу розробникам ігор у своїх інтерфейсах використовувати зображення високої якості Amiga. З цього моменту почався говий етап розвитку комп’ютерних ігор, але про це вже іншим разом.
Немає коментарів:
Дописати коментар